søndag den 20. oktober 2013

Tomat suppe med fennikel.

Er der noget bedre, på sådan en kold og grå efterårsdag, end varm suppe ? Nej vel. Og en lækker suppe kan sagtens være super nem at lave. Så her får i en hurtig opskrift på en rigtig lækker og varmende Tomat og Fennikel suppe:


1 dåse Tomat
1 Løg
3 fed Hvidløg
½ liter Grøntsagsbouillon 
1dl røde linser...

... skylles, snittes, hældes i en gryde og bringes i kog. Det skal koge cirka 20 minutter, til linserne er møre. Imens suppen koger, skærer du 1 hel Fennikel i tynde strimler.

Suppen blendes (årh jeg er glad for min stavblender), og bringes derefter i kog igen, sammen med fennikel strimlerne. Det skal små simre i 5 - 10 minutter og så' der mad. Jeg har pyntet med ristede græskar kerner og pinje kerner, og frisk persille (jeg brød mig dog ikke om persillen til, med det er en smags sag).




Ingen kommentarer:

Send en kommentar