søndag den 11. august 2013

Sanne's Brunch muffins

Jeg stod op i morges og trængte voldsomt til noget usundt. Så som det fornuftige menneske jeg er, tog jeg tøj på, og cyklede en tur. Men lige fedt hjalp det.

Så inspireret af Mia-mad's flotte billede på instagram, af baked-oatmeal. Gik jeg i gang i køkkenet.

Resultatet blev sådan set ret godt. Ret rigtig rigtig godt.



Brunch muffins, med god samvittighed og uden mel.

1 dl Vand
2 tsk hørfrø
1 Æble
1 stor moden banan
1 dl poppede durumkerner (de kan undlades eller byttes ud med f.eks mandel eller hasselnød).
1 dl havregryn
2 dl cornflakes
1 tsk bagepulver
1 tsk vanille
1 tsk kanel
½ tsk kardemomme
stevia svarende til 1 spsk sukker.
1 dl plantemælk
½ tsk salt

Tænd ovnen og stil den på 200 grader.

Vand og hørfrø blandes i en skål, og lad  det stå imens du moser banan og skræller æble og skærer det i tern.

Bland de tørre ingredienser sammen, hæld plantemælken sammen med hørfrø-vandet. Nu blandes det våde med det tørre, æble tern og bananmos røres i til sidst.

Fyld ca 10 smurte muffinforme, og lad dem bage i ca 15 minutter.

Hvis du ikke er for meget til stevia, så put en ekstra banan i, det søder rigtig godt, når bananerne er rigtig modne.

Jeg pyntede mine med banan skiver.

Og taaa daaaa.... noget til den søde tand, som slet ikke er så usundt endda.

Aaarh lige lidt blær, jeg købte billige mangoer i Netto. 5 kr stykket. YES !!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar