mandag den 5. august 2013

Gør grå dage grønne.

Nogen gange skal det bare være nemt, at spise vegansk og varieret. Jeg har af personlige årsager ikke haft hverkan lysten til at spise (hvilket er noget af en sjældenhed for mig), eller lave mad. Og det har resulteret i et lyn vægttab af den absolutte usunde slags. Jeg har tabt i nærheden af 5 kilo på lidt over en uge...

Og det er bestemt ikke godt for min krop. Så jeg har taget mig voldsomt sammen og forsøgt at gøre lidt ud af maden, gjort det let, lækkert og fremfor alt, nemt.

Så her er der et par hurtige vælt-ud-af-køleskabet retter, til de perioder, hvor det bare ikke er lige nemt det hele:

Min søde Mor's udgave af cheer up frokost. Blomkål, rugpasta, gulerødder og
 grøn peber, med honningmelon til pynt.

Ris, Quinoa og grøntsagsgryde med små tomater.

Knækbrød med hjemmebikset humus, avocado, majs tomat og hjemmedyrket agurk.

Savoykål og spidskål dampet med edamame. Kartofler, gulerødder og mere humus.

Nem morgenmad, æble, pære, banan med Alpro yogurt og stevia.

Majs (igen, det er sgu bare så nemt OG LÆKKERT), gulerødder, mini asparges, snap peas og tofu stegt på panden i vand med masser af krydderier. 

Nudler, spidskål og snap peas.

Derudover bliver der kørt frugt ind sammen med et par peanutbutter madder, når maven begynder at hyle for meget.

Det kan tydelig mærkes på humøret, at der er kommet noget med på møllen igen. Overskuddet bliver bedre, og jeg kan nøjes med at sove en hel nat igennem i stedet for at sove et par timer en gang imellem i løbet af hele døgnet. Plantemad er godt, men man skal altså også huske at få nok !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar