søndag den 25. august 2013

Inaktivitet bekæmpes med Butternut Squash !

Inaktiviteten fortsætter, og det plager mig dybt !

Jeg burde fylde migselv med lækker sund mad, så min krop kan stå imod det pres jeg er under ligenu. Men i stedet bliver det alt for ofte til nem mad uden ret meget næring, og det har (sammen med et par andre faktorer selvfølgelig), resulteret i en god, grundig omgang snue !

SÅ fra dette øjeblik af, vil jeg skrue op for køkken nysgerrigheden igen, eksperimentere med nye opskrifter og råvarer. Måske endda take it to the next level, og vove mig ud i verden, for at møde mennesker der deler mine interesser for det grønne, sunde liv :D

Jeg var på besøg hos min søster i Århus for et par uger siden. Vi var blandt andet i Bazar vest, hvor jeg fik min første falafel rulle (mega lækker btw).

 Og jeg stiftede bekendtskab med en ny ven: Butternut Squash. Så her kommer 2 bud på hvordan sådan en fætter skal behandles:

Her har jeg bagt kvarte butternut squash i ovnen (sammen med en sød kartoffel), med salt, peber, timian og et fed hvidløg. Ingen fedtstof. Jeg lod skralden blive på, hvilket var en udemærket idé. Den bliver blød og nem at spise efter en tur i ovnen. 45 minutter ved 200 grader.


Dette er nok noget jeg aldrig bliver træt af. Gryde retter !!! Butternut Squas og søde kartofler i tern, sammen med friske grønne bønner, squash, løg, peberfrugt, kikærter, kokosmælk og masser af karry. Virkelig lækker og smagfuld omgang foder. Og den specielle tekstur Butternut squash'en giver, gør retten intet mindre end perfekt ! Det er selvfølgelig uden at stege i olie først, bare kogt op med kokosmælken. 



*
Og fordi jeg er syg og har ondt af migselv, har jeg forkælet migselv med varm kakao, med soya flødeskum i dag. Så det skal i da også lige se billede af.

Ligner foruroligende meget ganske almindelig ko-kakao hva' !!! Men smagen af god samvittighed er ikke til at tage fejl af ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar