fredag den 28. juni 2013

Mmmmm Madpakke !

"Madpakke" associerer ofte til en flad, blød og lidt for lunken leverpostejklapsammen med en vissen agurk.

MEN frygt ej. Madpakke med kærlighed og medfølelse comming up !

Jeg spiser rigtig ofte. Det er en vane jeg har tillagt mig efter at skulle tabe mig en hel del kilo. (Lige lidt blær, jeg har tabt 53 kilo). Og med sådan en vane, er det en nødvendighed at have madpakke med sig, når man er ude.

Derfor vil jeg dele et par ideer med jer. Det behøver ikke være den store kulinariske oplevelse hver gang. Men det skal der også til en gang imellem ;)

En soya-snack-pølse (lidt for stærk for min smag), hjemmebagt bolle, agurk, tomat, sorte bønner og hjemmespirede grønne linser.


Tørret frugt. Nemt at have med, og nemt at spise uden at skulle famle med bestik og plastik beholdere.


Løg, squash, asparges og gulerod stegt i vand med kikærter og hvidløg og krydderier. Tilføjede lidt couscous til at suge det overskydende væske og få det hele til at hænge sammen.


Honning Melon og icetea. Bare fordi det er nemt, og lækkert en varm sommerdag.



Der kommer masser af denne slags billeder, her på bloggen. Og det er der én god grund til. (nej 2). Vi lever i et samfund hvor maden er baseret på animalske produkter. Så det er nu engang bare nemmere og sundere, som veganer, at have sin egen mad med, når man er på farten. (Og så elsker jeg som sagt madpakker).

Det kan være så simpelt som at gemme lidt fra aftensmaden i en plastik bøtte, og tage med. Eller at smide en pose mandler og en flok bananer i tasken.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar