søndag den 9. juni 2013

Chokolade og Banan kage

Kage er voldsomt populært i min familie, (men hvem kan ikke lide kage) ;) Så da vi skulle hygge med mine forældre og søstre i dag måtte jeg jo hellere bikse en kage sammen.

Jeg fandt en fin og dejlig simpel opskrift på chokoladekage på nettet (link), og digtede lidt til den. Så her goes :

4 dl hvedemel
2 dl sukker
1 dl kakaopulver
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
1/2 tsk vanillesukker
1 spsk lakridsrods pulver
1 lille knivspids salt
2 modne bananer
2 spsk rapsolie
3 dl soya, ris eller havre drik

De tørre ingredienser blandes sammen i en skål, og derefter de våde. Bananerne skal selvfølgelig moses.

Dejen hældes i en lille smurt form og bages i 30 - 40 minutter ved 200 grader.

Jeg synes selv at det var en rigtig god kage. Og da den hurtigt eller ben at gå på, vil jeg gætte på at familien var af samme mening. 
Jeg pyntede den med sigtet flormelis, men et tyk fed lag glasur havde nu også passet godt til.

Den passer til 6 personer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar